-
نحوه چیدمان اقلام در قفسه فروشگاهی
چهارشنبه 1 آذر 1396 09:46
تمام اقلامی که در قفسه فروشگاهی چیده می شود باید به شکلی باشند که قسمت جلوی کالا رو به مشتری باشد. چشم انسان اقلام بزرگتر که کنار هم چیده می شوند را به راحتی می بیند، بنابراین در قفسه باید 3 یا 4 رشته مرتبط از همان محصول چیده شود. دسترسی راحت: فراموش نکنید که مشتری کالایی که دسترسی به آن آسان تر و راحتتر است را انتخاب...
-
باشکوه ترین مراکز خرید درجهان
یکشنبه 21 آبان 1396 12:20
Harrods-1 : بدون شک، یکی از معروف ترین و لوکس ترین فروشگاه های جهان، مرکز هارودز در لندن است. شعار هارودز omnia amnibus ubique است که در لاتین به معنی ” همه چیز برای همه مردم، در همه جا ” است. هر بخش از این فروشگاه به طبقات مختلفی از مردم اختصاص یافته است 2- KaDeWe : KaDeWe مخفف” the kautfhaus des westens “یا همان...
-
چگونه فروش محصولاتمان را بالا ببریم؟
سهشنبه 9 آبان 1396 17:34
برای رسیدن به فروش بیشتر از مواردی که باید مورد مطالعه قرار گیرد دلایلی است که مشتریان برای نخریدن یک محصول ارائه می دهند.به تفسیر چهار مورد از این دلایل می پردازیم. نیازی به محصول ندارند و یا فکر میکنند نیاز ندارند. برای خرید محصول پول کافی ندارند. برای خرید محصول عجله ای ندارند. به محصول، فروشنده و یا تولید کننده...
-
جذب مشتری در فروشگاه
یکشنبه 16 مهر 1396 17:21
امروزه مشتری در دنیای مدرن آنقدرها صبر و حوصله برای خرید ندارد و ترجیح می دهد راحت و ساده خریدهایش را انجام دهد. مشتری های امروزی علاقه مند به کالاهایی خاص هستند که هیجان زده شان کند، کالایی که حس خاص بودن همراه با سایر مزیت های لازم را دارا باشد. تفریح- خرید رویکردهای امروزی باعث شده خرده فروش ها از روش ها و فضا هایی...
-
قفسه فروشگاهی چیست؟
سهشنبه 4 مهر 1396 09:44
امروزه یکی از اجزاء هر فروشگاه که نمی توان از آن چشم پوشی کرد قفسه می باشد که هم برای نگهداشتن و انبار کردن محصولات کاربرد دارد و هم برای عرضه محصول به مشتریان برای بهتر به نمایش گذاشتن محصولات و افزایش فروش بیشتر. قفسه فروشگاهی دارای انواع مختلفی هستند که شامل: قفسه بندی میز صندوق قفسه بندی اجیل قفسه بندی پوشاک قفسه...
-
15 تله سوپر مارکت ها که منجر به خرید بیشتر می شود
شنبه 25 شهریور 1396 12:33
طراحی انواع قفسه های فروشگاهی و یخچال فروشگاهی در سوپر مارکت ها کاملا ً برنامه ریزی شده است. تا به حال چند بار فقط برای خرید مواد خوراکی به فروشگاه رفته اید ولی برای خرید دستمال هم ایستاده اید؟ احتمالاً خیلی با این وضعیت روبه رو شده اید. تحقیقات نشان می دهد که 55% از خریدها برنامه ریزی نشده است. 15 مورد وجود دارد که...
-
تاریخچه ی Tesco
سهشنبه 21 شهریور 1396 11:06
تاریخچه ی Tesco شرکت Tesco اولین سوپرمارکت زنجیره ای در بریتانیا است که بر پایه میزان درآمد سالیانه، دومین شرکت خرده فروشی جهان محسوب می شود. در اینجا نگاهی به چگونگی شکل گیری این شرکت تا به امروز داریم. سال ۱۹۱۹ : Jack Cohen موسس شرکت Tesco فعالیت خود را از فروش مواد غذایی در شرق لندن در سال ۱۹۱۹ آغاز کرد. پ سال ۱۹۲۴...
-
اهمیت نور پردازی بر تجهیزات فروشگاهی
سهشنبه 7 شهریور 1396 15:08
نور پردازی یخچال فروشگاهی و قفسه فروشگاهی به عنوان یک مسئله مهم در هایپر مارکت ها مطرح شده است. در واقع نور پردازی صحیح و هماهنگ انسان ها را همیشه تحت تاثیر قرار می دهد و هایپر مارکت ها را از فضای معمولی و کسل کننده به فضایی با اتمسفر زندگی، سرگرمی و نشاط آور تبدیل می کند. با توجه به مطالعات اخیر، روشنایی سازگار در هر...
-
چگونه یک سوپر مارکت راه اندازی کنیم؟
سهشنبه 31 مرداد 1396 14:50
در ابتدا باید تصمیم بگیرید که یک مارکت مستقل میخواهید یا می خواهید جزئی از یک فروشگاه زنجیره ای باشید؟ اگر یک سوپرمارکت مستقل راه اندازی کنید به عنوان صاحب مغازه بیشتر حق کنترل و نظارت دارید.اینکه چه چیزی خریداری شود چه تخفیف هایی در نظر گرفته شود تماما بر اساس نظر شما خواهد بود ، هم در موارد اداری و هم در موارد مالی...
-
روانشناسی رنگ ها در خرده فروشی
چهارشنبه 18 مرداد 1396 12:45
یکی از تاثیرات روانی بر مشتری، که همه خرده فروشان می توانند از آن استفاده کنند مبحث رنگ است. رنگ می تواند به تنهایی دلیل موفقیت یک فروشگاه باشد. اما چگونه؟ استفاده از یک پالت رنگی که به درستی انتخاب شده باشد در کنار نورپردازی درست، می تواند ما را به هدف نهایی یک فروشگاه که همان فروش بیشتر اجناس درون قفسه فروشگاهی و...
-
الگوهای رفتاری مشتریان در هایپر مارکت و سوپر مارکت
یکشنبه 15 مرداد 1396 14:42
امروزه سوپر مارکت ها و هایپر مارکت ها جزء تفکیک ناپذیر زندگی ما هستند اما ما نسبت به آنها کم توجهیم . Consumer” Behavior ” یا ” رفتار مصرف کننده ” جزء اساسی ترین مباحث علم بازاریابی به حساب می آید تا جایی که بنگاههای اقتصادی برای رسیدن به پاسخ صحیح به این پرسش که ” چرا مشتری خدمات و یا محصول ما را انتخاب کرده است؟ ”...